Beveiliging tijdens openingstijden

Omschrijving
Het zorgdragen voor bedrijfsveiligheid om de veiligheid te verhogen en diefstal te voorkomen.

Nadere omschrijving

Bureau Veiligheid zorgt voor een veilige werkomgeving en het handhaven van de orde. Afhankelijk van de situatie kunnen er strengere veiligheidseisen gelden. Bijvoorbeeld vanwege demonstraties voor de deur of dreigbrieven.

 Voor de volgende zaken kan contact opgenomen worden met de beveiliging:

  • Calamiteiten kunnen gemeld worden op het alarmnummer 6666.
  • Aangifte van vermissing of diefstal kan bij Bureau Veiligheid op nummer 6060
  • Verloren voorwerpen kunnen via de Servicedesk (7777) teruggekregen worden.
FaSam voert beveiligingstaken uit voor de afgesproken panden gedurende openingstijden. FaSam geeft uitvoering aan de beleidskaders en beveiligingsniveaus die de opdrachtgever aangeeft. De beveiliging hanteert drie veiligheidsniveaus: groen, oranje en rood.

 De hoofdtaken in geval van een groene-situatie zijn: surveilleren, het lopen van brand- en sluitrondes, alarmopvolging, voorkomen van onregelmatigheden en gevaarlijke situaties, uitvoeren sleutelbeheer en uitvoeren van piketdiensten. Daarnaast dragen ze zorg voor het signaleren van niet-afgesloten ruimten

 In een oranje-situatie is er sprake van verhoogde dreiging en dus verscherpte toegangscontrole. Advies over additionele maatregelen volgen op last van de beveiligingsambtenaar. In deze situatie zal het voornamelijk om extra personeel voor toegangsbeveiliging gaan.

 In een rode-situatie is er sprake van exceptionele dreiging. In dat geval is het noodzakelijk dat de beveiliging extra apparatuur gaat inhuren voor het scannen van goederen en tassen van medewerkers en bezoekers. Daarnaast is extra personeel nodig om de extra controles te kunnen uitvoeren.

 Leveringsvoorwaarden

  • De opdrachtgever communiceert tijdig over wijzigingen in beleidskaders en beveiligingsniveaus.
  • De panden worden 24-uur per dag; 7 dagen per week beveiligd.
  • De openingstijden per pand zijn in bijlage 1 opgenomen. Gedurende deze tijden zal de receptie ook bemand zijn voor de overeengekomen panden.
  • Gedurende openingstijden zijn de recepties door minimaal 1 persoon bezet en is er minimaal 1 persoon beschikbaar voor surveillance in en om het gebouw. Tevens is tijdens openingstijden minimaal 1 persoon beschikbaar voor bestrijding van calamiteiten en het verzorgen van EHBO.


Bestelwijze
Normaal gesproken vinden de surveillanceronden plaats zonder dat hiervoor steeds opdracht moet worden gegeven. In bijzondere gevallen kan het gewenst zijn extra te laten surveilleren. Verzoeken hiertoe kunt u aanvragen bij de service balie.

Betaling:
Voor de groene-situatie worden de kosten betaald vanuit een centraal budget. De extra kosten voor een oranje- en rode-situatie worden doorbelast naar de regie-organisaties. Opdrachten tot extra surveillance worden op nacalculatiebasis in rekening gebracht (prijsopgave op verzoek).


Servicetijden, beschikbaarheid en reclameren
Voor klachten kunt u naar de servicedesk. De servicedesk op doordeweekse dagen geopend van 7:30 uur tot en met 17.30. Op feestdagen en vastgestelde blokdagen is de servicedesk gesloten. De servicedesk is te vinden op de 3e etage van de Middenbouw. Telefonisch is de servicedesk bereikbaar op nummer 7777 en via e-mail op servicesdesk@minbzk.nl. Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de aanvraag wordt contact opgenomen met de aanvrager.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten